Jen plakát, nic víc
Jan Kolář, Divadelní noviny 18. 2. 2011
Roman Sikora je divadelní kritik a pisatel divadelních textů v jedné osobě. A je to velice náročný kritik, který zpravidla na hodnocené inscenaci či hře nenechá suchou nit, a podle nějž kupř. McDonagh ví, co publikum rádo, píše tak, aby si vydělal a nejspíš také začíná vykrádat sám sebe (viz jeho recenze Ujeté ruky v LN 18. 1. 2011). Se zájmem jsem tedy očekával, jestli podobně nekompromisní měřítka, jimiž poměřuje druhé, uplatnil i ve vlastním autorském pokusu Zpověď masochisty, který uvedlo pražské Švandovo divadlo. Ne, nehodlám porovnat světoznámého dramatika s lokálním autorem, jemuž ovšem nechybí vypjaté sebevědomí. Bylo by příliš snadné prokázat, že z hlediska dramatické techniky, překvapivých zápletek, životných postav i dialogů nesahá český Sikora irskému Britovi ani po ty pověstné kotníky.
Jak tvrdí Sikora
Vojtěch Varyš, Týden 29. 1. 2011
Jestli trpíte, může za to Kalousek. Ve hře Romana Sikory Zpověď masochisty. Aneb občas sice voláme po angažovaném politickém umění, ale prosili bychom vtipně & inteligentně!