Reklama na MBank je jedna z těch, které podtrhávají důležitost zdravého citového života jednotlivce spojeného s vášnivým vztahem k finanční instituci, technologiím či k jiným neživým věcem.
Pokračovat ve čtení “Tohle je David!”Situace je nadmíru výtečná
Obecně se to moc neví, ale Česko je země, kde vědí všichni všechno nejlépe a jsou znechucení, že si k nim pro to vědění nikdo nejezdí. Dokonce ani ze Západu. Dokonce ani ze Slovenska. Dokonce ani odnikud. Přitom by se mohli od Čechů všichni učit. A to hlavně jedné základní věci, související se schopností radikálního řešení problémů. Schopností nejradikálnější.
Pokračovat ve čtení “Situace je nadmíru výtečná”Co je víc než Mazda?
Automobilka Mazda přinesla svým příznivcům profesionálně vyvedený reklamní spot. Po jeho shlédnutí musí být každému jasné, že měl tu čest setkat se s předním světovým výrobcem osobních vozů, pro něhož jsou náklady na sebepropagaci důležitou účetní položkou. A rozhodně na nich nešetří. Na tohle auto zkrátka hned dostane chuť úplně každý. A dokonce i s „balíkem výhod“.
Pokračovat ve čtení “Co je víc než Mazda?”Ach, moje Zlato!
Reklamy oslavující radost a životní energii jsou jistě i pro jejich tvůrce osvěžujícím zážitkem. Pakliže se spojí s atmosférou toužebného snění mužů a po kráse dychtících žen, jde vždy o takřka dokonalý produkt. Často o dokonalejší, než je dokonalost toho, co propagují.
Pokračovat ve čtení “Ach, moje Zlato!”Společně to zvládneme!
Někdy musí jít zábavnost a krása prostě stranou. Jsou v životě společnosti i jednotlivce chvíle, kdy jde o důležitější věci. Především na to chce poukázat nový reklamní klip skupiny ČEZ a dělá to citlivě, účelně a bez pozlátek.
Pokračovat ve čtení “Společně to zvládneme!”Zrození štěstí z ducha kočičí tragédie
Příběhy opravdové, spalující lásky se linou lidskými dějinami jako červená nit a dojímají srdce diváků napříč generacemi. Helena a Paris, Romeo a Julie, Marylin a John, Donald a Stormy. Není tedy divu, že se takovým velkým příběhům často věnuje i svět reklamy.
Pokračovat ve čtení “Zrození štěstí z ducha kočičí tragédie”Nevýslovné vzplanutí
Do světa vášnivých, ne-li přímo osudových milostných vztahů nás vede reklama na svěží jedenáctku nošovického pivovaru. Opět jde o dílo s mimořádně silným příběhem. Tentokrát jsme však svědky nefalšovaného dramatu, držícího diváka po celou dobu předlouhých třiceti vteřin v dokonalém napětí, jak to celé vlastně dopadne.
Pokračovat ve čtení “Nevýslovné vzplanutí”Revoluce v praní
Již po dlouhá léta svobody vnáší reklama do našich životů opravdové hodnoty a kouzlo imaginace. Skrze reklamu jsme vedeni k tomu, abychom žili v souladu s okolím, neztratili dobrou náladu a naše děti chápaly, co je v životě skutečně důležité a čeho by se měly vyvarovat.
Pokračovat ve čtení “Revoluce v praní”Odpouštíme až 15 splátek
V reklamě je zkrátka jako v každém druhu umění důležitý silný příběh. Na ten se rozhodla vsadit také Česká spořitelna, aby své diváky a snad i klienty potěšila. Každý zkušený byznysmen na poli bankovnictví se samozřejmě pohybuje v jistém typu nadsázky a přehánění. Činí tak i Česká spořitelna. Je nutno ovšem ocenit, že se nezalekne ani originálního humoru. A právě v tom je základní estetická síla jejího díla s názvem Odpouštíme až 15 splátek.
Pokračovat ve čtení “Odpouštíme až 15 splátek”Všechny krásy reklamy
Každý den nám běží před očima neuvěřitelné množství mimořádných uměleckých děl s hlubokým sdělením a apelem na univerzální lidství, kterým se v obecném žargonu říká reklamy. Umělecká kritika je k nim zcela slepá. Hledí si zkrátka svého pseudoumění a umění skutečné, živé, které dokáže diváka oslovit bezprostředně a s nevšedním citem, ponechává bez povšimnutí, a hlavně bez recenzí a konstruktivní kritiky.
Rozhodl jsem se tedy, že to napravím a tohoto úkolu se se vší pokorou zhostím, abych čtenářům a divákům vyjevil opravdovou krásu a hloubku, která se v reklamním umění skrývá.